Dziecko aby mogło bez stresu przekroczyć próg pierwszej klasy, przygotowywane jest do tego kroku poprzez zabawę i naukę w grupie „0”. Im wcześniej maluch spotka się z rówieśnikami, pobawi się w grupie, nieśmiało zacznie wertować kartki „elementarza”, rozwiąże pierwsze łamigłówki liczbowe, tym większe ma szanse na sukces w szkole. Zerówka umożliwia wyrównywanie różnic edukacyjnych dzieci poprzez naukę i zabawę.

Całokształt pracy dydaktyczno-wychowawczej z 6-latkiem ma na celu wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka, umożliwiający mu osiągnięcie wymaganego poziomu, tzw. dojrzałości szkolnej.
Dojrzałość szkolną ujmuje się w sposób statyczny, jako moment równowagi między wymaganiami szkoły a możliwościami rozwojowymi dziecka, albo w sposób dynamiczny – jako długotrwały proces przemian psychofizycznych, który prowadzi do przystosowania się dziecka do szkolnego systemu nauczania początkowego.

Mowa dziecka powinna być rozwinięta w taki sposób, aby dziecko mogło porozumieć się z nauczycielem i kolegą, postawić pytanie, dać na nie odpowiedź. Dojrzałość szkolna to także rozbudzona ciekawość poznawcza, chęć uczenia się, zdobywania wiedzy o świecie. Kolejną sferą istotną dla bezproblemowego rozpoczynania nauki jest prawidłowy rozwój fizyczny i zdrowotny dziecka. Uczeń zdrowy i sprawny fizycznie jest odporny na choroby, wytrzymały i zdolny do większego wysiłku. Nie opuszcza zajęć szkolnych, ma dobre samopoczucie, jest pogodny i aktywny. Sprawność ruchowa, zręczność, dobra koordynacja ruchów, siła rąk, palców – pomaga nie tylko w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych, ale też jest niezmiernie ważna przy pisaniu, rysowaniu, ubieraniu się, wycinaniu, lepieniu. Trzecia sfera, od której zależy powodzenie szkolne, to odpowiedni do wieku rozwój emocjonalno – społeczny. Decyduje on o umiejętności panowania dziecka nad sobą, podporządkowaniu się przepisom szkolnym, wytrwałości w działaniu, oraz harmonijnym współ-działaniu z rówieśnikami w zabawie i w nauce. Aby dziecko mogło się rozwijać w sposób harmonijny jego potrzeby muszą być zaspakajane. Do najważniejszych potrzeb należą min.: potrzeba bezpieczeństwa, miłości- kontaktu, uznania, samorealizacji- potrzebę nieustannego przekraczania swojego aktualnego stanu rozwojowego.(materiał „ MEN”)

Od 1 września 2004 r. wszystkie dzieci zostały objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym. Także w naszej szkole prowadzone są zajęcia w oddziale „0”.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej powinno umieć:
Zał. nr 1 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

Na przełomie roku szkolnego 2007/2008 uśmiechnięte miny dzieci zostały uwiecznione na fotografiach…

[SinglePic not found] [SinglePic not found] [SinglePic not found] [SinglePic not found]
[SinglePic not found] [SinglePic not found] [SinglePic not found] [SinglePic not found]

7 XI 2011 r. uczniowie klas I-III uczestniczyli w apelu z okazji „Święta Jabłka”. Program artystyczny przygotowali i zaprezentowali uczniowie klas )a, )b, )c pod opieką Pań: M. Gołąbek, A. Gryniewicz, J. Mizery.
Celem Programu było uświadomienie dzieciom konieczności zjadania owoców, ponieważ zawierają cenne witaminy potrzebne dla zdrowia każdego dziecka.

Written on Luty 21st, 2008

ZKPiG nr 24 is proudly powered by WordPress and the Theme Adventure by Eric Schwarz
Entries (RSS) and Comments (RSS).

ZKPiG nr 24 ul. Leśna Góra 2, 80-281 Gdańsk