Dziecko aby mogło bez stresu przekroczyć próg pierwszej klasy, przygotowywane jest do tego kroku poprzez zabawę i naukę w grupie „0”. Im wcześniej maluch spotka się z rówieśnikami, pobawi się w grupie, nieśmiało zacznie wertować kartki „elementarza”, rozwiąże pierwsze łamigłówki liczbowe, tym większe ma szanse na sukces w szkole. Zerówka umożliwia wyrównywanie różnic edukacyjnych dzieci poprzez naukę i zabawę.
Całokształt pracy dydaktyczno-wychowawczej z 6-latkiem ma na celu wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka, umożliwiający mu osiągnięcie wymaganego poziomu, tzw. dojrzałości szkolnej.
Dojrzałość szkolną ujmuje się w sposób statyczny, jako moment równowagi między wymaganiami szkoły a możliwościami rozwojowymi dziecka, albo w sposób dynamiczny – jako długotrwały proces przemian psychofizycznych, który prowadzi do przystosowania się dziecka do szkolnego systemu nauczania początkowego.
Mowa dziecka powinna być rozwinięta w taki sposób, aby dziecko mogło porozumieć się z nauczycielem i kolegą, postawić pytanie, dać na nie odpowiedź. Dojrzałość szkolna to także rozbudzona ciekawość poznawcza, chęć uczenia się, zdobywania wiedzy o świecie. Kolejną sferą istotną dla bezproblemowego rozpoczynania nauki jest prawidłowy rozwój fizyczny i zdrowotny dziecka. Uczeń zdrowy i sprawny fizycznie jest odporny na choroby, wytrzymały i zdolny do większego wysiłku. Nie opuszcza zajęć szkolnych, ma dobre samopoczucie, jest pogodny i aktywny. Sprawność ruchowa, zręczność, dobra koordynacja ruchów, siła rąk, palców – pomaga nie tylko w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych, ale też jest niezmiernie ważna przy pisaniu, rysowaniu, ubieraniu się, wycinaniu, lepieniu. Trzecia sfera, od której zależy powodzenie szkolne, to odpowiedni do wieku rozwój emocjonalno – społeczny. Decyduje on o umiejętności panowania dziecka nad sobą, podporządkowaniu się przepisom szkolnym, wytrwałości w działaniu, oraz harmonijnym współ-działaniu z rówieśnikami w zabawie i w nauce. Aby dziecko mogło się rozwijać w sposób harmonijny jego potrzeby muszą być zaspakajane. Do najważniejszych potrzeb należą min.: potrzeba bezpieczeństwa, miłości- kontaktu, uznania, samorealizacji- potrzebę nieustannego przekraczania swojego aktualnego stanu rozwojowego.(materiał „ MEN”)
Od 1 września 2004 r. wszystkie dzieci zostały objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym. Także w naszej szkole prowadzone są zajęcia w oddziale „0”.
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej powinno umieć:
Zał. nr 1 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Na przełomie roku szkolnego 2007/2008 uśmiechnięte miny dzieci zostały uwiecznione na fotografiach…
[SinglePic not found] | [SinglePic not found] | [SinglePic not found] | [SinglePic not found] |
[SinglePic not found] | [SinglePic not found] | [SinglePic not found] | [SinglePic not found] |
7 XI 2011 r. uczniowie klas I-III uczestniczyli w apelu z okazji „Święta Jabłka”. Program artystyczny przygotowali i zaprezentowali uczniowie klas )a, )b, )c pod opieką Pań: M. Gołąbek, A. Gryniewicz, J. Mizery.
Celem Programu było uświadomienie dzieciom konieczności zjadania owoców, ponieważ zawierają cenne witaminy potrzebne dla zdrowia każdego dziecka.